Projektová výuka je podstatnou součástí našich učebních osnov. Díky projektům se výuka stává pestřejší a zábavnější jak pro žáky, tak pro jejich vyučující. Paní učitelky proto aktivně hledají možnosti propojování různých sfér, oblastí, vzdělávacích předmětů, metodik a v neposlední řadě lidí, se kterými se pak mohou žáci při realizaci jednotlivých projektů setkávat.

Projekty učí děti nejen samostatně přemýšlet, pracovat s informacemi, spolupracovat a hledat nestandardní řešení, ale také si postupně osvojovat plánování činností, schopnost sebereflexe nebo prezentaci svých myšlenek a projektových výstupů.

Některé paní učitelky začleňují do komunikační výuky chemické pokusy, jiné probírají popis pracovního postupu a pečou u toho vánočního cukroví, jiné rozšiřují žákům obzory pouštěním skladeb českých hudebních skladatelů k samostatné práci. Mezi dlouhodobější projekty všech tříd školy patří např. začlenení literárně-dramatických dílen do literární a komunikační výchovy, v nižších ročnících pak oblíbené Putování s Žerykem nebo Týden s Bobem a Bobkem, při kterých děti píší a následně spolužákům vypráví, co s maskoty třídy za týden prožily. Ve vyšších třídách připravují žáci např. školní časopis nebo se učí pracovat s kamerou a stříhat natočené záběry při hledání ženevských stop založení Československa nebo zpovídají pamětníky v rámci projektu Paměť národa.

Výstupy některých projektů si můžete sami prohlédnout:

Žáci loňské 4. třídy si Vám dovolují představit paní Evu Lustigovou, jejíž příběh zpracovali v rámci projektu organizace Post Bellum, Příběhy našich sousedů ve světě.

Celý příběh Evy Lustigové včetně fotografií a rozhlasové reportáže naleznete zde.

Po ženevských stopách založení ČSR - reportáž žáků 6. a 7. třídy ČŠBH Ženeva mapuje historické události spojené se vznikem naší republiky.