Logopedická prevence

Logopedická prevence podporuje přirozený rozvoj komunikace u dětí, podněcuje řečové schopnosti a dovednosti adekvátně věku a pomáhá minimalizovat vznik poruch řeči.

Cílem prevence je rozvoj komunikace u dětí.

O mně

Pracuji již druhým rokem v České škole bez hranic Ženeva jako třídní učitelka 0. ročníku. Mám vystudovanou Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, obor Pedagogika předškolního věku. Vzdělání jsem si doplnila o akreditaci Logopedická prevence a prevence poruch učení. Věřím v celostní komunikaci, a proto se zaměřuji na celostní rozvoj dítěte, protože to je stěžejní pro správný rozvoj jeho řeči.


Logopedická prevence

Máte pocit, že vaše dítě špatně vyslovuje, zadrhává se nebo má jiný problém v komunikaci? Řešíte, zda není pro vaše dítě vícejazyčná výchova příliš náročná?

Nabízím individuální logopedickou prevenci, která je zahájena Orientačním logopedickým vyšetřením, při kterém vyšetřuji postoj těla, koncentraci pozornosti, dýchání, zrakovou a sluchovou percepci a dalších 15 oblastí, které úzce souvisí se správným vývojem řeči. Po vyhodnocení Orientačního logopedického vyšetření a případné konzultaci s klinickým logopedem, pokud je to třeba, volím optimální přístupy, které napravují konkrétní narušené oblasti vývoje.

Většina poruch řeči se dá napravit intenzivní cílenou prací, laskavým přístupem a podporou dítěte i rodiče.


ORIENTAČNÍ vývoj artikulace dítěte

  • každé dítě je jiné, je potřeba brát ohled na jeho individualitu

1 - 2,5 let B, P, M, A, O, U, I, E, J, D, T, N

2,5 - 3,5 let AU, OU, V, F, H, CH, K, G

3,5 - 4,5 let BĚ, PĚ, MĚ, VĚ, Ď, Ť, Ň

4,5 - 5,5 let Č, Š, Ž, L

5,5 - 6,5 let C, S, Z, R

6,5 - 7 let Ř + diferenciace Č, Š, Ž a C, S, Z